Planšetinių kompiuterių 2015 metų trečiojo ketvirčio (Q3) populiarumo Lietuvoje apžvalga

 

Apžvelgsiu 2015 metų trečiojo ketvirčio planšetinių kompiuterių pardavimus Lietuvoje.

Apžvalgoje naudojami terminai:

Prekybos salonai – elektronikos prekybos centrai, kompiuterių salonai, mobiliųjų telefonų salonai;

Internetinės parduotuvės – internetinės parduotuvės prekiaujančios planšetiniais kompiuteriais.

Prekybos salonuose parduodamų planšetinių kompiuterių statistika pagal gamintoją

Prekybos salonai procentais 1

„Samsung“ susilaukia didžiausio populiarumo ne tik Lietuvoje, bet ir Pasaulyje. Šis gamintojas „atsikanda didžiausią kąsnį“ – net 26,3% visų, Lietuvoje parduodamų planšetinių kompiuterių. Kompanija „Huawei“, pakankamai stipriai įsitvirtinusi, žengia stipriu žingsniu lyderiui iš paskos 15,8%. Lietuviškas UAB „Mikrovisata“ gaminio ženklas „E-Star“ susilaukė labai didelio populiarumo ir užima trečiąją vietą populiarumo lentelėje 13,6%. Jam ant kulnų lipa „senas vilkas“ „Lenovo“, atsilikdamas tik 1,3% rinkos dalies. Kiek prasčiau sekasi „Asus“ planšetiniams kompiuteriams, galbūt dėl to, kad nutraukta gamyba taip gerai pasiteisinusiomis jų planšetėms „Nexus“. Vienas žinomiausių gamintojų pasaulyje „Apple“ Lietuvoje nesulaukia tiek daug dėmesio ir užima šeštąją vietą populiarumo lentelėje. Stipriųjų gamintojų pabaigoje puikuojasi „Prestigio“ su 6,3% rinkos dalies. Nežymią rinkos dalį sudaro likusieji gamintojai: „Acer”, „Acme”, „Blow”, „Sony”, „Sponge” ir „GoClever”. Visų kitų gamintojų rinkos dalis labai nedidelė ir jų populiarumas sudaro 1,3%.

Internetinėse parduotuvėse parduodamų planšetinių kompiuterių populiarumas pagal gamintoją

Internetines parduotuves procentais

Kaip ir prekybos salonuose, internetinėje populiariausias planšečių gamintojas išlieka „Samsung“ su net 32,6% rinkos dalies. Šioje erdvėje kompanijai „Lenovo“ sekasi kur kas geriau nei prekybos salonuose ir ji puikuojasi antroje vietoje su beveik ketvirtadaliu rinkos – 24,7%. „Asus” populiarumas, taip pat, ne toks stiprus, bet visgi jam pavyko užimti trečiąją vietą. Likusių gamintojų išsidėstymas kiek kitoks nei prekybos salonuose. Naujas „žaidėjas“ rinkoje „Blow“ populiarumu aplenkė net „Apple“, argi ne keista? Tokias stiprias pozicijas prekybos salonuose užimantis „E-Star“ teužima šeštąją vietą, tuo tarpu Lietuvos rinkos naujokams „Sponge“ pavyko aplenkti „senus vilkus“ „Acme“, „Prestigio“ bei „GoClever“. Visų kitų gamintojų populiarumo dalis siekia 6,4%.

Planšetiniai kompiuteriai perkami prekybos salonuose

Lietuviai vis dar konservatyvūs ir perkant planšetinį kompiuterį vis dar renkasi prekybos salonus, o ne internetines parduotuves. Prekybos salonuose nupirkta 83% visų planšetinių kompiuterių, likusioji dalis atitenka internetinėms parduotuvėms.

Mobilus internetas populiaresnis

Su mobiliuoju internetu ir tik su wifi procentai

Žmonėms reikalingas internetas visur, ne tik namuose ar darbe, dėl to daugiau nei pusė parduotų planšetinių kompiuterių turi galimybę prisijungti prie mobiliojo interneto be papildomos įrangos.

Kokio dydžio ekranai populiariausi

Ekrano dydžius suskirsčiau į 7“, 8“ – į šį diapazoną įeina nuo 7,85“ iki 8,4“ ekranus turintys planšetiniai kompiuteriai, bei didelius – 9“ ir didesnius ekranus turintys planšetiniai kompiuteriai. Kiti, tai mažesnius nei 7“ turintys.

Populiarumas pagal ekrano dydi procentais

Pirmieji planšetiniai kompiuteriai turėjo 7“ ir 10,1“ ekranus, tačiau šiandien pasirinkimas prasiplėtė. Visi įpratę prie 7“ planšečių, dėl to šį dydį išskyriau ir matome, kad populiarumo dalis tikrai didelė, tuo tarpu 8“ ekranus turintys planšetiniai kompiuteriai pasirodė palyginus neseniai (Apple mini pradininkas) ir šiandien užima tikrai nemažą rinkos dalį. Kaip matome, didėja poreikis didesnius ekranus turintiems planšetiniams kompiuteriams.

Populiariausi modeliai

Populiariausi plansetiniai kompiuteriai pagal gamintoja

Kiekvienas gamintojas siūlo daugiau nei vieną modelį, tad atrinkau pačius populiariausius modelius parduotus prekybos salonuose bei internetinėse parduotuvėse.

Tai mano pirmoji tokio tipo apžvalga (tikrai žinau, kad yra kur tobulėti).

bronxitas

3 thoughts to “Planšetinių kompiuterių 2015 metų trečiojo ketvirčio (Q3) populiarumo Lietuvoje apžvalga”

  1. Procentai, aišku, įdomu. Bet dar labiau smalsu kainos – internetas prieš salonus.
    Ir įdomu palyginti kur didesnis pasirinkimas. Lietuviškų internetų kainos prieš pasaulinius pardavėjus.
    Šitas straipsnis – tiesiog ataskaita, beveik be priekaištų, bet būtų smalsu skaičiukų analizę paskaityti ;)

  2. Deja net ši analizė „nelegali“. Statistikos davėjas nesutiko būti viešinamas… Turiu visus skaičius, bet už jų paskelbimą galiu būti patrauktas baudžiamojon atsakomybėn…
    Lietuva…
    P.S. Dėl to neminėjau skaičių, o tik procentus, taip dar susitariau…

  3. Aišku. Gaila, betgi ne mirtina. Tiesiog teks pačiam susirinkti žinias. Internete kainos yra, salonuose irgi yra. Tik salonuose dar yra pardavėjų… Brrr, net nupurto prisiminus jų kancultatsijas :D

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.